'Slechte voorlichting KPN over Voicemail'

Weinig mensen hebben begrip voor de beslissing van KPN Telecom dat er voortaan betaald moet worden voor de Voicemail-dienst. Uit online onderzoek van Flycatcher blijkt tevens dat gebruikers de voorlichting van het telecombedrijf onvoldoende vinden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 1 mei KPN Telecom met een brief aan dat de berichtendienst Voicemail met ingang van 10 mei niet meer gratis is. Online onderzoeksbureau Flycatcher ondervroeg de afgelopen dagen ruim duizend Nederlanders van 18 jaar en ouder over hun houding ten opzichte van dit besluit. De onvrede blijkt groot te zijn. De meerderheid van de ondervraagden (82%) vindt dat KPN mensen om de tuin heeft geleid en opnieuw bijna 80% zegt weinig begrip te hebben voor het argument dat KPN door de 'regelgeving' genoodzaakt is kosten in rekening te brengen.

De aankondigingsperiode - acht dagen van tevoren - wordt door 91% van de ondervraagden veel te kort genoemd. Het tarief dat KPN in rekening gaat brengen (vanaf 2 cent per minuut, starttarief 10 cent) vindt 84% te hoog.

Ruim de helft van de respondenten maakte voor 1 mei gebruik van de dienst. Een groot deel van hen (41%) heeft besloten als alternatief een gewoon antwoordapparaat te gaan gebruiken, 17% wil de Voicemail-dienst behouden en 42% heeft nog geen beslissing genomen.

In de aankondigingsbrief van de KPN werd niet vermeld hoe mensen de Voicemail dienst ongedaan konden maken. Bijna driekwart van de (voormalige) gebruikers vindt de voorlichting hierover onvoldoende en 70% zegt de code niet te weten. De aanbieding van een gratis voicemailmelder wordt door 78% van hen als negatief beschouwd, slechts 13% vindt het een positief gebaar. (bron: Nieuwsbank)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie