Trending deze week: TikTok gaat de strijd aan met BeReal

Robert Withagen van 'creative social agency' Dorst & Lesser spot wekelijks wat trending is op de socials. Dit keer: TikTok Now.

Pling! Daar is hij dan, je dagelijkse BeReal-melding. Of je nou op school zit of in een belangrijke meeting, deze melding kan je niet negeren. Maar, binnenkort krijg je niet één maar twee meldingen per dag.... Hoe zit dat?

Bewegend met bereik

BeReal heeft er namelijk een geduchte concurrent bij: ‘TikTok Now’. Net als bij BeReal kunnen gebruikers op een willekeurig moment van de dag een melding ontvangen om een foto te maken met de voor- en achtercamera van hun telefoon.

Het grote verschil? Je kunt met TikTok Now niet alleen een statische foto vastleggen, maar ook video’s van 10 seconden. Hierdoor kun je een nog diepere connectie aangaan met je volgers.

Dit zou nadelig kunnen zijn voor BeReal, omdat bewegend beeld over het algemeen beter scoort op social-media dan stilstaand beeld. Daarnaast is het met TikTok Now niet alleen mogelijk om je moment te delen met vrienden, maar kun je het ook de wijde wereld insturen met de kans om meer mensen te bereiken.

Deze nieuwe functie maakt het voor merken mogelijk om met je bestaande bereik op TikTok bijvoorbeeld een behind the scenes-view te geven. Een waardevolle tool om een diepe betrokkenheid bij je publiek te creëren.

Doordat de TikTok Now-functie een melding geeft op een willekeurig moment van de dag voelt het immers realistischer dan een reguliere TikTok-post. Dit zorgt ervoor dat de volgers een community gevoel krijgen en dat zorgt ook voor een dieper level van engagement voor je merk.

Op dit moment wordt de nieuwe functie door TikTok getest in de Verenigde Staten. In overige regio’s kan het zijn dat je een aparte app moet downloaden, genaamd TikTok Now, om de functie te kunnen gebruiken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie