Trends toepassen, hoe doe je dat?

Trends zijn lekkere inspiratie, (zelf) toepassen vraagt om meer

  • Blog
  • 22 September 2014
  • Caroline van Beekhoff
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Trends: inspiratie en dan transpiratie
Een week voor Prinsjesdag gaven een aantal trendwatchers de cadeau: een inspirerende schets voor de toekomst van Nederland. Zeker lezen.
Succes zit hem echter juist ook in het adequaat omzetten van deze inspiratie in concrete acties. In het doen - en dit met positieve resultaten doen: daar zit een uitdaging voor veel marketeers.

Vertalen valt te leren
Gelukkig valt dit juist vertalen - het goed voor je merk/organisatie toepassen van de trends - in meer of minder mate te leren, afhankelijk van gekozen methode, opleiding en talent. Let op: in al deze gebieden zit nogal wat kaf tussen het koren. Het leren kan op meerdere manieren: via ‘vallen en opstaan’, ergo gewoon doen, ‘studeren’, of het volgen van een opleiding. Daarbij geldt altijd &;laat je inspireren&;, kijk hoe en wat anderen doen, leg zelf nieuwe verbanden en vergeet je eigen context en doel vooral niet.

Picture the Future
Wil je je laten inspireren en zien hoe anderen huidige ontwikkelingen naar een voor hun specifieke vakgebied vertalen en uitleggen? Ga dan een kijkje nemen bij  . Op 25 september aanstaande, in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam, vertellen cursisten van Rozenbrood Trendacademy hoe zij op hun eigen specifieke vakgebied een vertaalslag maken van inspirerende trends.

Bijvoorbeeld hoe de trends zelforganisatie en co-creatie in het maatschappelijk domein kunnen worden toegepast. Hoe vertaal je herstructurering en transparantie-tirannie naar organisatiekunde? En wat is het toekomstperspectief voor de offline grafische industrie gezien trends als digitalisering en dematerialisering?  Sommige lezingen die dag zijn louter inspiratief, anderen bieden ook daadwerkelijke aanbevelingen of scenario’s.

Start bij jezelf
Wil je zelf daarna of direct al starten met het toepassen van trends naar jouw merk/context/ organisatie/product? Vergeet dan vooral niet de eigen identiteit als beginpunt van je vertaalslag te nemen. 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie