Unilever stopt partnership NOC*NSF

Unilever Benelux heeft haar nieuwe partnershipstrategie bekendgemaakt. Het contract met NOC*NSF wordt eind 2012 niet verlengd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de nieuwe strategie is gekozen voor een aantal partnerships, die volgens Unilever inhoudelijk goed aansluiten bij het Sustainable Living Plan met de pijlers duurzaamheid en gezondheid & welzijn. Dit betekent onder meer dat Unilever een nieuw partnership met de Johan Cruyff Foundation aan zal gaan. Daarnaast is besloten het contract als Partner in Sport van NOC*NSF eind 2012 niet te verlengen. Eerder al werd bekendgemaakt dat in de nieuwe overeenkomst met de KNVB meer wordt ingezet op één enkel merk (Lipton) en het stimuleren van voetbal in de volle breedte. Ook werd recent een nieuwe samenwerking met het Wereld Natuur Fonds afgesloten.

Frank Weijers, chairman Unilever Benelux, zegt hierover in een persbericht: ‘Het partnership met NOC*NSF was heel succesvol, zowel op topsport als op breedtesport”niveau. De belangrijkste doelstellingen, zoals het creëren van een nieuwe bedrijfscultuur en het koppelen van onze consumentenmerken aan (top)sport, zijn behaald. Dit, in combinatie met de veranderingen binnen en buiten ons bedrijf, heeft ons doen besluiten in te zetten op een aantal vernieuwende samenwerkingsverbanden. Uiteraard zullen we de komende maanden, samen met NOC*NSF, alles in het werk zetten om de Olympische Spelen in Londen tot een groot succes voor Nederland te maken en blijven we natuurlijk nadenken over mogelijkheden tot samenwerking op een andere manier in de toekomst.’

Gerard Dielessen, directeur van NOC*NSF over de beëindiging van de samenwerking: ‘Met Unilever vertrekt een sterke en succesvolle partner. Uiteraard willen we Unilever bedanken voor al haar energie, creativiteit en activatiekracht van de afgelopen zeven jaar. Er staat ons met de Olympische Spelen in Londen nog een hele mooie zomer vol gezamenlijk geplande activiteiten tegemoet. We vinden het jammer, maar hebben begrip voor de keuze en kijken samen of Unilever ook in de toekomst zich op een andere wijze voor NOC*NSF kan blijven inzetten.’

Vorig jaar werd al gekozen voor een verbintenis op landelijk niveau aan Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Binnen JOGG werkt Unilever in Rotterdam onder meer samen met de gemeente Rotterdam en met Soufiane Touzani, die door middel van zijn voetbalschool in de deelgemeente Feijenoord kinderen inspireert om meer te gaan sporten en bewegen. De nieuwe samenwerking met de Johan Cruyff Foundation sluit hier volgens Unilever goed op aan. De komende jaren zullen Unilever Benelux en de Johan Cruyff Foundation inzetten op het stimuleren van sport en bewegen onder de Nederlandse (gehandicapte) kinderen. Op 1 juni 2012 wordt het contract officieel ondertekend in bijzijn van Johan Cruyff.

Een ander voorbeeld van de nieuwe richting die Unilever is opgegaan, is de onlangs aangekondigde samenwerking met het Wereld Natuurfonds (WNF). De focus bij dit partnership ligt op het stimuleren van consumenten tot milieuvriendelijker gedrag bij het wassen van kleding en het douchen.

Unilever kent, vanuit het feit dat het hoofdkantoor van Unilever NV in Nederland is gevestigd, nog een aantal andere belangrijke samenwerkingsverbanden. Meest in het oog springende is de sponsoring van het Koninklijk Concertgebouw Orkest (KCO) en de Rotterdamse Diergaarde Blijdorp. Beide partnerships worden in ongewijzigde vorm voortgezet.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie