Veldhorst en Ubels in mobile first creatief bureau 24AM

Hans Veldhorst is voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather en Diederick Ubels is ceo bij mobiel mediabureau MobPro,

Ruim een derde van de Nederlanders staat negatief tegenoveronline advertenties. Om die reden hebben consumenten steeds vaker de gewoonte om digitale advertenties te blokkeren of te ontwijken. Daarnaast streven uitgevers naar het reduceren van het aantal advertentieruimtes waardoor het aantal beschikbare ruimtes schaarser worden. Om die reden verwacht het duo dat de korte termijn strategie op termijn ook veel te kostbaar wordt.

Ubels: 'We zijn samengekomen omdat digital marketing, zoals het nu bedreven wordt, de advertentiemarkt het moeras inzuigt. Het focust zich op korte termijn gedragsverandering en er wordt verwacht dat je dat real-time terugziet in een dashboard. Dit shorterm-ism zorgt voor slechte en irritante reclame op digitale platforms. Die platforms kunnen op hun beurt digital marketeers alleen nog bedienen door zoveel mogelijk en zo goedkoop mogelijke advertentieruimte aan te bieden. Consumenten, digitale platforms en uiteindelijk het merk zijn hiervan de dupe. Het klinkt wat heftig maar wij geloven dat we digital marketing moeten redden van deze kortetermijnvisie.'

Veldhorst: 'Bovendien moeten marketeers zich afvragen wat het effect van deze kortetermijnvisie is op de perceptie die jouw doelgroep heeft van het merk, nu en later. Daarom is ons doel om digitale media en mobiele technologie in te zetten om positieve merkassociaties te creëren door creatie en media naadloos te integreren. Zo beinvloeden we zowel het gedrag van consumenten beïnvloeden als de ontwikkeling van het merk. Daarbij willen we het effect van de communicatie op merk en gedrag realistisch in beeld brengen.'

Ubels blijft overigens gewoon aan als ceo bij MobPro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie