Groot-Brittannië was de hele zomer positief in het nieuws dankzij de Olympische Spelen en de Paralympics, dus hoopt het Britse toerismebureau daar nu een slaatje uit te slaan.
De marketingdirecteur van VisitBritain, Laurence Bresh kondigt aan ‘zich suf te marketen en het ijzer te smeden nu het heet is. En niet dezelfde fouten te maken als eerdere Olympische gastlanden, die te lang hebben gewacht met hun campagnes.’
Bresh legt de strategie uit aan Marketing Week. De strategie bestaat uit 3 delen en wordt een vervolg op de GREAT-campagne van de afgelopen maanden, maar de campagne gaat nu meer in op de details.
Eerste onderdeel van de strategie is een samenwerking met British Airways, ter waarde van 5 miljoen Engelse ponden. De samenwerking richt zich op de Aziatische markt in omvat print en digital advertising. De campagne gaat voor de kerstperiode van start, Britse retailers zullen worden uitgenodigd om mee te doen.
Bij het tweede onderdeel wordt vooral gebruik gemaakt van social media. Het bureau schakelt hierbij de Britten zelf in als social media-experts. Zo wordt er volgens Bresh meer waarde toegekend aan de tagline You’re invited, die de afgelopen maanden al gebruikt werd in de GREAT-campagne.
Het derde onderdeel is een televisiecampagne met footage van de Olympische openingsceremonie, die zal worden geseed via heel veel online kanalen.
Daarnaast zijn er advertenties in bladen als National Geographic en Time Out, ‘om ook een kritischer publiek en verfijnde reizigers aan te kunnen spreken,’ aldus Bresh.
De nieuwe James Bond-film Skyfall speelt ook een rol in de marketingstrategie. Het toerismebureau is hierover nog in onderhandeling met Sony Pictures, maar Bresh verwacht snel met een bericht naar buiten te kunnen komen.
Bron: Marketing Week
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!