Weber Shandwick: kwantitatief mobile marketing onderzoek naar het gebruik van smartphones (april 2011)

Weber Shandwick heeft in maart en april 2011 een kwantitatief mobile marketing onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van smartphones in Europa.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Totaal 2000 respondenten, 18+ consumenten met een smartphone, uit Engeland, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje hebben meegedaan aan dit onderzoek. Ondanks het feit dat Nederlandse consumenten geen deel uitmaakten van dit onderzoek, is het toch interessant om op een paar bevindingen in te zoomen.

Het onderzoek in een notedop:

- 4 op 10 consumenten zoekt naar bedrijfs- en productinformatie via hun smartphones;
- 1 op 5 heeft een app van een bedrijf gedownload;
- 2 van de 20 respondenten gaf aan een bedrijf te volgen op Twitter;
- De helft van alle respondenten geeft een positiever oordeel over bedrijven die
interactie via mobiele telefoons mogelijk maken;
- 1 op 3 consumenten zegt dat zij hun aankoopbeslissingen baseren op informatie die zij via hun smartphones verkrijgen;
- 1 op 3 zegt dat hun aankoopbeslissingen door mobile marketing worden beïnvloedt;
- De meest virale content is: nieuws, video’s en kortingen.

Het gehele onderzoek is te downloaden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie