Wereldwijde review reclame en media Philips

Philips gaat een wereldwijde review houden van zowel zijn reclame- als media-account.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt M&M Global. De accounts zijn nu in handen van DDB (creatie) en Carat (media). DDB doet het creatieve account (dat internationaal vanuit Londen wordt behandeld) voor Philips sinds 2001, Carat is in Europa al langer werkzaam voor Philips en wereldwijd sinds 2007. Bronnen melden aan M&M Global dat er inmiddels andere bureaus zijn benaderd voor de review.

De review zou te maken kunnen hebben met de recente slechte resultaten van Philips. Topman Frans van Houten meldde onlangs dat hij de bedrijfscultuur van Philips 'grondig wil veranderen'

Bij Philips meldt men dat het nog te vroeg is om er gedetailleerd op in te gaan. 'Wel kunnen we zeggen dat Philips momenteel een review houdt van zowel het wereldwijde creatieve- als media-account. We willen kijken naar oplossingen en mogelijkheden rondom onze groeistrategie. Een review van de relatie met onze bureaus is onderdeel van een normale businessprocedure. Het review proces met andere bureaus is voor het einde van 2011 afgerond.'

Philips viel de afgelopen jaren creatief op. Bijvoorbeeld met de Parallel Lines-films in samenwerking met Ridley Scott Associates (RSA). De korte film Carousel, voor de lancering van de Philips Cinema 21:9-televisie, werd bekroond met een Grand Prix bij de Cannes-Lions 2009.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie