Zalando kiest Dentsu na pitch als mondiaal mediabureau

Dentsu gaat alle markten voor e-commerce-gigant bedienen, waaronder de Nederlands-Belgische.

Achter de schermen bij Zalando, hier wordt de content gemaakt.
Zalando

Zalando heeft Dentsu na een pitch gekozen als exclusieve mediabureau wereldwijd. Het bedient ook de Belgische en Nederlandse markt.

De e-commerce-gigant schreef de pitch uit omdat het mondiaal alle media bij één mediabureau wilde onderbrengen. Het kan daarmee wereldwijd zorgen voor één strategie en continuïteit van campagnes.

Een belangrijk voordeel van Dentsu is volgens Zalando dan ook de schaal waarop het opereert en de mogelijkheid om het bereik te vergroten via zijn netwerk.

Doorslaggevend 

Dit was echter niet de doorslaggevende redenen voor de keuze. Dat waren volgens Zalando de inzichten, strategie en de ‘passie van het digital-first mediabureau, gekoppeld aan diepgaande merk- en prestatie-expertise'.

‘We willen meer zijn dan alleen een platform zijn waar je de laatste mode en lifestyle koopt’, zegt Ralph Rijks, vicepresident regional marketing bij Zalando. ‘Het Dentsu-team heeft onze ambitie, om een plaats van inspiratie en betrokkenheid voor ons publiek te zijn, uitstekend begrepen.

Emotionele banden

Zowel Rijks als Laurent Massart, client partner bij Dentsu Benelux, spreekt van de ‘emotionele banden’ die Zalando met zijn klanten wil aangaan.

Daarvoor volgens Massart spelen daarin de 'meest innovatieve en impactvolle verhalen' een rol 'op het raakvlak van branding en performance’.

Aan de basis daarvan staat het ‘diepgaande inzicht’ in het winkelgedrag van de consument, waardoor Dentsu de juiste doelgroepen kan aanspreken en hun winkelgedrag beïnvloeden. Volgens Massart heeft het mediabureau zijn uitverkiezing daaraan te danken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie