Zilver en twee keer goud voor Dept bij de jaarlijkse SpinAwards

Dept is bij de 20ste editie van de SpinAwards maar liefst drie keer in de prijzen gevallen.

  • Media
  • 30 April 2018
  • Dept Agency
dept

De awards, die dit jaar werden uitgereikt in Escape Amsterdam, staan in het teken van het meest creatieve werk in de online reclamewereld.

Zo won de website van Eneco een gouden SpinAward ring in de categorie ‘Website’. Onder de boodschap ‘Welkom in de nieuwe wereld’ werden de strategie, het concept en het design van Eneco.nl opnieuw ontwikkeld. Aan de hand van de user experience maakt de nieuwe website, die de nadruk legt op ‘mobile first design’, de boodschap voel- en tastbaar. In dezelfde categorie werd de website van Philips Hue bekroond met zilver. Op deze microsite konden gebruikers door middel van interactieve web experience zelf kennis maken met de functies van de Hue-lampen.

In de categorie ‘Banner’ won Lost Gravity voor Walibi Holland eveneens een gouden SpinAward ring. De campagne, die in nauwe samenwerking met Men in Green is ontwikkeld, bestond uit een homepage takeover, waarbij bezoekers van nieuwswebsite NU.nl een virtuele achtbaanrit konden maken. De categorie, die bij de eerste editie in 1998 in het leven werd geroepen, verdween van het toneel, maar keerde dit jaar eenmalig terug.


Dept is een internationaal netwerk van leading digital agencies. Vanuit onze kantoren in Europa en de US combineren 750 van de meest getalenteerde en ervaren mensen in onze industrie creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien en ons leven makkelijker maken.

Advertentie