5 keer dat bedrijven érg persoonlijk reageren op klanten en klachten

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Er wordt dagelijks ontzettend veel geklaagd bij bedrijven op social media. Het hoeft echter niet altijd negatief te zijn. Men laat gelukkig ook vaak genoeg complimenten achter. Soms kan een ongelukkige situatie ook beter worden gemaakt door het bedrijf in kwestie. Een beetje goede webcare en de klant voelt zich weer helemaal koning. Deze bedrijven weten hoe ze moeten omgaan met klanten op een persoonlijke manier.

Advertentie
advertisement

1. Haar dochter is, dankzij de HEMA kinderstoel, volledig ongedeerd en dat wil Jantine graag met de winkelketen delen.

Hema 1

Wat HEMA heel blij maakt.

Hema 2

Een paar dagen later vraagt HEMA nog om wat extra informatie.

Hema 3

En er blijkt iets bij het kaartje te zitten wat niet door de brievenbus past.

Kaartje

Wat zorgt voor veel vreugde.

Kinderstoel

2. Etos gaat ook fijn in op dit verzoek van Dila.

Andere mensen voegen toe aan het idee.

Maar er is een grens, jongens.

Dila probeert nog even aandacht te vangen bij Etos.

En jahoor, antwoord van Etos!

Dan ontvangt Dila plots dit Period Pret Pakket.

Heel lief, Etos.

Etos kaartje

Super!

3. En dan is daar deze lieve actie van PostNL.

Postnl

Waar plots persoonlijke post voor deze kersverse ouders opduikt.

Postnl 2

Een cadeau van postbode Kadir.

Kado

Er wordt gezorgd dat de credits bij Kadir worden bezorgd.

Reactie PostNL

4. IKEA scoort hier dikke karmapunten met een persoonlijk in-elkaar-zet-team.

Ikea 1

IKEA where you at?

Ikea 2

Geen zorgen, maar alles laten bezorgen.

Ikea 3

Een dikke pluim voor IKEA Delft.

Reactie

5. Tot slot compenseert Dr. Oetker een ietwat karige pizza.

Oetker

Dr. Oetker ziet wel in dat ze een punt heeft.

Reactie

De verpakking liegt in ieder geval niet.

Oetker 2

Maar daar kom je bij een hongerige, hoogzwangere vrouw niet mee weg.

Schandalig

Maar deze reactie van Dr. Oetker is veelbelovend.

Veelbelovende reactie

En dat is geen valse belofte, want eind goed al goed!

Foto

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Lene Makkink.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie