Advertentie HTM wekt woede Turken

Een paginagrote advertentie van de Haagse openbaarvervoermaatschappij HTM in de brochure van het multiculturele HaSchiBa-festival is bij Koerden en linkse Turken in het verkeerde keelgat geschoten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De advertentie laat een groep jongeren in de tram zien, van wie een met zijn hand het teken van de extreem-rechtse nationalistische Grijze Wolven maakt. Organisator R. Verbiest vindt het 'wel een beetje slordig' van zichzelf maar ziet er geen aanleiding in de 40.000 kranten terug te halen. In de advertentie geeft de HTM onder het kopje 'Gezellig samen naar de HaSchiBa' informatie over bus- en tramlijnen naar het festival. Een van de jongens op de foto steekt zijn rechterhand op, met de wijsvinger en de pink omhoog gericht, en de middel- en de ringvinger op de duim. Koerdische deelnemers van het festival wezen de organisatie erop dat dat het teken van de Grijze Wolven is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie