Björn Borg schuift op richting sport en claimt Zweedse hype ‘RunForLunch’

Sporten tijdens de lunch, dat Zweedse fenomeen wil Björn Borg naar Nederland brengen.

Björn Borgs RunForLunch
Photo credits: David Stegenga

Eerder deze maand kwam Björn Borg al met de campagne ‘Chase the Exerhighs’ waaruit bleek dat het (tegenwoordig vooral) ondergoedmerk zich steviger gaat toeleggen op sportkleding. Nu haalt het een sportfenomeen uit het land van afkomst naar Nederland: ‘RunForLunch’.

Advertentie
advertisement

Running class

In Zweden zou het namelijk al langer een trend zijn om tijdens de lunchpauze een half uurtje te sporten, en dat te laten volgen door een gezonde lunch. Vanaf 4 oktober organiseert Björn Borg samen met vier participanten* een wekelijks terugkerende RunForLunch, te beginnen in Amsterdam. Björn Borg: ‘Geïnteresseerden die hun werkdag willen onderbreken met een gratis running class en een free lunch kunnen zich voor één van de negen edities inschrijven op de Facebook pagina van Björn Borg.’

Minder stress

Argumenten voor een half uurtje sporten heeft het ondergoed- c.q. sportmerk te over. Sporten kan de cognitieve functies positief beïnvloeden, een work-out verbetert het vermogen om te leren en sterkt het geheugen en bewegen optimaliseert de slaapkwaliteit en gaat de mentale verzwakking die ouder wordt met zich meebrengt tegen. ‘Daarnaast’, zegt het merk, ‘blijkt uit meerdere onderzoeken dat sporten tijdens werktijd ook nog eens voor meer productiviteit en minder stress zorgt!’

* RunForLunch komt tot stand in samenwerking met de sportapp OneFit en healthy hotspots SLA, The Meets en JuiceBrothers.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie