Canon camera in kinderfilm

Product placement: De Canon EOS 60D in de kinderfilm ‘Joris & Boris en het geheim van de tempel’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de rolprent, geschreven en geregisseerd door Martijn van Nellestijn, (o.a. Sinterklaas en de Verdwenen Pakjesboot (2009)), wordt de digitale spiegelreflexcamera volgens Canon prominent in beeld gebracht.

Hoofdrolspeler Ralf Mackenbach (winnaar Junior Eurovisiesongfestival 2009) neemt in de rol van schoolkrantverslaggever Michiel de digitale spiegelreflexcamera met zich mee als hij op zoek gaat naar de schat van Aphrodite.

Marieke van der Made, woordvoerster van Canon Nederland, zegt dat het merk zich met deze product placement niet bewust op kinderen richt. De keuze viel volgens haar op een spiegelreflexcamera - een product dat de meeste kinderen in de bereikte leeftijdscategorie niet van hun zakgeld kunnen betalen - omdat de hoofdpersoon in de film, reporter is van een schoolkrant. Van der Made: 'Deze rol vraagt om een camera met een beetje meer "body" en mogelijkheden dan een compactcamera.' Van der Made zegt dat Canon met het plaatsen van het product in de film wel uitstraalt dat iedereen met de bewuste camera gemakkelijk mooie foto’s kan maken. Maar zij signaleert wel een duidelijke trend dat een steeds jongere doelgroep interesse heeft in meer geavanceerde camera’s en open staat voor de mogelijkheden die zo’n camera biedt.

De trailer van de film. (De Canon camera wordt in deze preview overigens niet prominent in beeld gebracht.)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie