Coca-Cola benadrukt gezonde levensstijl

Coca-Cola verfrist dit jaar zijn marketing-inspanningen met een nieuwe slogan: ‘Welcome tot the Coke Side of Life’. Ook wordt bij de communicatie meer gefocust op een gezonde levensstijl.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De baas van Coca-Cola, Mary Minnick, maakte de nieuwe slogan bekend tijdens een bijeenkomst met financieel analisten in New York. Ze meldde dat de slogan diverse varianten krijgt voor verschillende campagnes, zoals ‘Chill on the Coke Side of Life’. Minnick over de keuze voor deze slogan: “Wij denken dat er bepaalde tijden of momenten op een dag zijn waarbij alleen een Coke uitkomst kan bieden, en dat is de ruggengraat van onze reclamecampagne.”?

In navolging van McDonald’s en andere voedingsmiddelen- en frisdrankfabrikanten geeft ook Coca-Cola gehoor aan de sterke lobby voor de vetzucht-problematiek. In de nieuwe marketingcampagne promoot de frisdrankfabrikant ook een gezondere levenstijl door de aandacht te vestigen op de lichte lijn, zoals Diet Coke, het watertje Dasani en Fanta Z. Ook staat voor diverse landen de lancering gepland van het koffiedrankje Coca-Cola Blak.

Coca-Cola hoopt dat een grote marketing-injectie tijdens de Olympische Winterspelen in Turijn het komende jaar een positieve wending zal geven aan het marktaandeel, dat de laatste zeven jaar flink is gedaald. Dit terwijl concurrent Pepsi-Co zich juist mocht verheugen op een stijging van 57% over diezelfde periode. (MediaGuardian)

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie