Geschiedenis schrijven op z'n Spartaans

SuperRebel.com en Sparta Rotterdam scoren al 5 jaar met campagne 'Op z'n Spartaans'.

Sparta Rotterdam x SuperRebel.com
SuperRebel.com

Marketing is oorlog. Net als voetbal.

Iedereen heeft het deze week over Feyenoord, en terecht. Een historische overwinning. Er is echter nog een club uit Rotterdam die geschiedenis schrijft. Een club die niet alleen het doel van de tegenstander weet te vinden, maar ook de marketingdoelen flink weet te raken. Niet één wedstrijd, niet één seizoen, Sparta Rotterdam scoort al vijf jaar op rij met de campagne ‘Op z’n Spartaans’. Dit is geschiedenis schrijven op z’n Spartaans.

Gouden greep

Vijf jaar geleden trapten we de campagne af met als doel de band met fans nog meer te versterken. Het tweede doel was het versterken van het merk en de merkvoorkeur. Het derde doel was het aantrekken van meer sponsoren. Het thema ‘Op z’n Spartaans bleek een gouden greep. In eerste instantie leek het thema ‘Op z’n Spartaans’ een simpel inkoppertje, zo’n zinnetje dat je zelf had kunnen verzinnen. Nu na al die jaren blijkt het een gouden greep. Wie wel eens in het stadion Het Kasteel van Sparta is geweest, weet dat er bijna geen plek is, die niet ‘Op z’n Spartaans’ is ingevuld.

Lange adem

Inmiddels staat de campagne als een huis en wordt het zinnetje door sponsoren omarmd. Het is de basis voor verschillende sponsor activaties en scoort tot ver buiten het stadion. Bij fans, studenten en zelfs tegenstanders. Het is een campagne, met een consistentie en lange adem die je bij weinig andere clubs ziet. ‘Op z’n Spartaans’ is de mentaliteit en cultuur van Sparta ten voeten uit, het staat voor de stijl, de klasse en de Rotterdamse nuchterheid die Sparta kenmerkt.

Sponsoractivaties

Als ‘huis’ bureau van Sparta Rotterdam schrijven we wekelijks geschiedenis op z’n Spartaans. Van de programmaboekjes, seizoenkaarten en brochures tot advertenties, online banners en campagnes. Het leukst om te doen zijn de sponsor activaties. Samen met de marketeers van Sparta dagen we bestaande en nieuwe sponsoren uit om meer uit Sparta te halen, om ‘Op z’n Spartaans’ nog meer te laten leven en sponsoring meer te laten zijn dan exposure alleen. Het is mooi dat je op het veld scoort, maar als sponsor wil je ook buiten de lijnen resultaat behalen.

Sterkste sportmerk

Met de campagne voor Sparta Rotterdam hebben we al veel successen behaald. Onder andere een nominatie als Cross Media adverteerder van het jaar. Het uiteindelijk doel is dat Sparta Rotterdam niet alleen sportief scoort, maar ook als merk uitgroeit tot het sterkste sportmerk van Nederland. Het team staat op de drempel van de Eredivisie, maar qua merk speelt Sparta wat ons betreft Champions League.

Ook geschiedenis schrijven?

Wil jij de sfeer bij Sparta Rotterdam eens zelf beleven? En ben je geïnteresseerd in wat een Spartaanse campagne voor jouw merk kan betekenen? Neem dan even contact met ons op. Stuur een mail naar hello@superrebel.com. Wij regelen niet alleen 2 business seats, maar we vertellen je ook graag uitgebreid wat sponsoring voor jou kan betekenen als onderdeel van een multimediale campagne.

SuperRebel.com ontwikkelt nieuwe merken en revitaliseert bestaande merken. Dat doen we door ontwikkeling van slimme strategische concepten en creatieve ideeën die net een beetje verder gaan. We houden ons bezig met design en advertising. In de breedste zin van het woord. We denken middelen onafhankelijk. Het doel heiligt de middelen. We vergeten nooit dat we worden ingehuurd om betere verkoopresultaten te realiseren samen met onze opdrachtgevers. We zoeken altijd naar de beste balans tussen creativiteit en effectiviteit. Dat doen we voor grote en kleine merken. Nationaal en internationaal. Ben je ook op zoek naar een bureau waarmee je het verschil kan maken? We nodigen je graag uit voor een vrijblijvend gesprek. Maak een afspraak met Renate Ekelhoff of Lodewijk Varossieau (hello@superrebel.com).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →