Dit zijn de beste brand activations van december

De maand waarin Volvo flitsend voor de dag kwam met een electrifying stunt en Samsung de kerstgedachte op een sprookjesachtige manier tot leven bracht.

Volvo – Lightning Powered Billboard

Bureau: GREYnJ United

Letterlijk met een donderslag lanceerde Volvo zijn nieuwe plug-in hybrid op de Thaise markt. Dit dankzij ’s werelds eerste ‘Lightning Powered Billboard’, een innovatieve vorm van outdoor reclame die het mogelijk maakt om een blikseminslag op te vangen en te transformeren in energie waarmee het bord wordt opgelicht. Het moment van de inslag was live te zien op Volvo’s Facebookpagina. De campagne scoorde uitstekend: een vertienvoudiging van de leads voor testritten en meer maandelijkse verkopen dan bij andere Volvo-campagnes in Thailand.

 

 

 

Nike – Hyper Court

Bureau: BBH Singapore

De Hyper Courts van Nike geven een fascinerend kijkje in de toekomst van sportbeoefening. De vijf hightech basketbalvelden in de Filipijnse hoofdstad Manilla slaan een grensverleggende brug tussen fysiek sporten en de digitale wereld. Op elke Hyper Court ontvangen spelers content op hun smartphone, zoals trainingen en tips van NBA-helden en andere exclusieve video’s. Daarbij zijn de prachtig beschilderde velden zijn ook nog eens erg instagrammable.

 

 

Samsung – Winter Wonderland

Bureau: Samsung en Casey Neistat

Een van de tofste Kerst activaties van het jaar speelde zich af in het Amerikaanse Milwaukee. Daar toverde Samsung een verlaten winkelcentrum om tot een sprookjesachtige winterwereld voor kinderen met een niet zo’n vrolijke achtergrond. YouTube-ster Casey Neistat en zijn team zorgden voor onvergetelijke ervaring die werd gefilmd met Galaxy Note8 smartphones. De video werd rond Kerstmis vele miljoenen keren bekeken.

 

 

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Binnenkort wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen.

 

Advertentie