Drie lessen voor merkgroei

Het is dé vraag voor veel marketing- en communicatieprofessionals: hoe vergroot je jouw merk?

ANP

Hoe genereer je meer omzet en klanten? Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten aan jouw merk denken als het erom gaat? En hoe behoud je vervolgens die positie? In haar nieuwste whitepaper geeft Ster antwoord op deze vragen.

How do brands grow?

Hiervoor hebben we gekeken naar de How Brands Grow-theorie van Byron Sharp, een van de weinige wetenschappelijk onderbouwde marketingtheorieën van deze tijd. Deze theorie richt zich op het realiseren van merkgroei en daarmee het vergroten van de omzet en het aantal klanten. De bevindingen uit deze theorie hebben we in onze whitepaper aangevuld met een onderzoek dat we in samenwerking met Blauw Research hebben uitgevoerd. Hierin onderzochten we de momenten of behoeften die voorafgaan aan de aankoop van een product of dienst (zogenaamde category entry points) en hoe je daar als merk invloed op kunt uitoefenen.

In de whitepaper bespreken we de belangrijkste lessen die uit de theorie van Sharp en het onderzoek van Ster en Blauw Research getrokken kunnen worden. Maar we gaan ook nog een stapje verder: want hoe pas je deze kennis nou het beste toe in de praktijk? Welke rol speelt reclame hierbij? En wat kan Ster hierin voor jou betekenen? 

Is jouw interesse gewekt?

Hoe klein of groot jouw merk op dit moment ook is; als je de ambitie hebt om jouw merk te laten groeien, biedt onze whitepaper drie handige adviezen voor jouw communicatie-, marketing- en mediastrategie. Benieuwd welke adviezen dat zijn? Download de whitepaper dan hier.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.