Een digitale (her)introductie van Polaroid met Dept

Door de toename in populariteit van instant fotografie kon Polaroid terugkeren op de markt; ditmaal sterker dan ooit.

Het landschap is echter volledig veranderd sinds de eerste introductie van analoge camera's in de vorige eeuw. Daarom heeft Polaroid digital agency Dept geselecteerd om de rebranding en het full-funnel marketingproces op wereldwijde schaal te ondersteunen, met als doel het merk te (her)introduceren en de marktpositie te versterken.

In 2008 blies The Impossible Project de productie van Polaroids producten een nieuw leven in en startte het de missie om instant fotografie als kunstvorm te redden. Negen jaar later bereikten ze het hoogtepunt door zich te herenigen met het moedermerk en Polaroid Originals te worden. Deze maand is de volgende stap van het proces gezet en is Polaroid nu één merk met slechts één naam: Polaroid. Dept ondersteunt de rebranding van Polaroid Originals naar Polaroid van begin tot eind op het gebied van data, creativiteit en technologie. Daarnaast helpt het digital agency Polaroid bij het aanpassen van hun digitale strategie aan de huidige markt.

Jessica Manchester, global head of DTC bij Polaroid, zegt: "We hebben een succesvolle rebrandingfase doorgemaakt. We blijven de samenwerking voortzetten om bestaande en nieuwe fans over de hele wereld echt te verbinden met ons merk en onze producten. Buiten de strategische en operationele ondersteuning helpt Dept ons team door kennisdeling en trainingen, zodat we uiteindelijk zelf de digitale ontwikkeling en het beheer op ons kunnen nemen."

“Om als digital agency aan een zeer analoog merk te werken is heel bijzonder. In dit digitale tijdperk wordt dat steeds zeldzamer”, vertelt Matthijs Idema, account manager bij Dept. "Bovendien worden alle disciplines van Dept gebruikt - bij de gefaseerde uitrol van merkcampagnes, maar ook bij het onboarden van nieuwe landen, het bouwen van technische architecturen en meer."

 

Plaats als eerste een reactie