Exit vega-merk GoodBite, fabrikant richt zich louter nog op private label

Het merk heeft twintig jaar bestaan.

Goodbite exit

Vleesvervangerproducent Schouten Europe haalt na twintig jaar haar merk GoodBite uit de supermarktschappen. GoodBite werd nooit het meest bekende merk in de categorie, wel startte het volgens de fabrikant in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten.

Uit de schappen

Schouten richt zich al een aantal jaren steeds meer op het leveren van private label producten en zet daar nu volledig op in. In het eerste kwartaal van 2022 zullen de laatste GoodBite producten uit de schappen verdwijnen.

Commercieel directeur Arjaan van der Giessen ziet steeds meer merken op de markt verschijnen die zich als A-merk profileren. ‘Dan kun je twee dingen doen: of meegaan in het merkgeweld en grof investeren in het laden van je merk, of je specialiseren op het gebied van private label producten. Wij hebben voor dat laatste gekozen.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie