Fairtrade Original scherpt communicatiestrategie aan: 'Waar smaak begint'

Nieuwe strategie met behulp van J. Walter Thompson Amsterdam.

Samen met J. Walter Thompson Amsterdam heeft Fairtrade Original haar communicatiestrategie verder aangescherpt. Het merk gaat zich meer richten op hoe lekker de producten zijn. 'Uiteraard met behoud van en liefde voor onze roots’, zegt algemeen directeur René Bakker.

Advertentie
advertisement

Volgens Bakker is in de zestig jaar dat Fairtrade Original bestaat veel veranderd. 'Sinds enkele jaren hebben we ons volledig op food gericht. De consument ziet ons vaker als het merk van eerlijke producten dan dat van lekkere producten. Dat is ook niet zo gek als Fairtrade onderdeel is van je merknaam en identiteit. We staan dichtbij de producenten, onze lokale partners om hen een eerlijke toekomst te geven. Het advies van JWT luidde om te bouwen op onze zorg en de zorg van onze lokale partners voor de producten, de verbouwing, de bereiding.'

'Het feit dat we zoveel mogelijk de ingrediënten in het land van oorsprong laten verwerken tot een consumenten product doet veel voor de smaak van ons assortiment. Samen met onze lokale partners ontwikkelen we de recepturen van onze producten. Dat is wat ons onderscheidt van andere merken in het schap.'

Na het vaststellen van de strategische kaders, ontwikkelde een intern creatief team de eerste campagne volgens de nieuwe richting.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie