Fleishman-Hillard Europa verdubbeld

De Europese divisie van Fleishman-Hillard is verdubbeld dankzij de overname van CPC en Herald Communications.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het pr-bureau dat in de Verenigde Staten tot de grote spelers behoort, speelde tot nu toe een bescheidener rol op de diverse markten van het Europese continent. Maar met de verwerving van Omnicom’s zusterbedrijf GPC en ICT communicatie specialist Herald Communications moet daar verandering in komen. De twee overnames die vorige week beide hun besluit kregen, hebben het bureau tezamen 10 miljoen Britse pond gekost. Daarmee is het personeelsbestand van F-H in Europa gegroeid van 250 naar 450 mensen.

GPC behoudt met de fusie zijn naam buiten de Verenigde Staten, maar verdwijnt op plaatsen waar de merknaam een zwak imago heeft. Niet overal is die zwak: F-H hoopt met deze overname vooral een stevige voet aan de grond te krijgen in Brussel, waar GPC dominant aanwezig is op de public affairs markt.
Herald gaat op in Technology Consulting Worldwide, de ICT-tak van F-H die in de VS de afgelopen jaren is uitgebreid met vijf bureaus.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie