GM en CNN zetten mes in communicatie

De communicatie-afdeling van General Motors in de Verenigde Staten is het meest recente slachtoffer van de bezuinigingsmaatregelen die het bedrijf al enige tijd treffen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tien procent van de 600 mensen tellende afdeling zal waarschijnlijk moeten vertrekken. De bezuinigingsmaatregelen treffen ook de 40 verschillende pr-bureaus die voor GM werken, die nog eens kritisch door hun werkgever op hun merites worden beoordeeld.
De communcatieafdeling van GM probeert gedwongen ontslagen te vermijden en wil aan de 10 procent maatregel gehoor geven door afvloeiingsregelingen te treffen.
De afslanking van de communicatie-afdeling volgt op een uitgebreide twee jaar durende reorganisatie die net is voltooid.

Overigens is GM zeker niet het enige bedrijf waar op het moment een afslankingsbewind wordt gevoerd, dat ook de communicatie-afdeling treft. Ook de door de VS verspreid opererende 28 pr-mensen van CNN Newsgroup wachten deze week vol spanning af hoe de maatregel om tien procent te bezuinigen hun divisie treft.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie