Gonnie Spijkstra van TMG naar ‘re-startup’ Zoover

Ze wordt er per 1 januari 2016 head of user generated content.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Spijkstra heeft ruim acht jaar gewerkt bij Telegraaf Media Groep (TMG), de laatste 2,5 jaar als socialmediamanager.

Bij wordt ze verantwoordelijk voor de user generated content, de reviews van vakantiegangers op Zoover.nl. ‘De uitdaging is om een match te vinden tussen wat de reviewers willen vertellen over hun vakantie en wat de bezoekers nodig hebben om de optimale keuzes te maken. Zoover wil helpen en inspireren bij het maken van de juiste beslissing met eerlijke informatie die past bij wat jij belangrijk vindt op vakantie.’

Tomorrow Focus, eigenaar van het Duitse HolidayCheck, nam vorig jaar Zoover over. Met HolidayCheck wisselt Zoover kennis uit. ‘Er wordt flink geïnvesteerd in productontwikkeling en alle beslissingen worden gemaakt op basis van klantendata, niet op gevoel.’

Spijkstra zegt dat er bij Zoover ‘in feite sprake is van een re-startup. Maar dan wel een re-startup waarbij we beginnen met heel veel middelen, zoals content, data en bereik. Hierdoor kunnen we met slimme verbeteringen veel impact maken. Mensen vertellen graag over hun vakantie, aan ons de taak om ze dat bij Zoover.nl te laten doen.’

TMG
Bij TMG was Spijkstra als socialmediamanager onder meer verantwoordelijk voor de user shares (bezoekers die artikelen delen met vrienden). ‘Het sociale verkeer naar telegraaf.nl is daarmee bijna 7 keer zo groot geworden en bedraagt nu 21 miljoen visits per maand.’
Ze ontwikkelde ook een contentstrategie voor de redactie van De Telegraaf, ‘gericht op unieke en onmisbare content die duidelijk afkomstig is van De Telegraaf’.
Daarvoor was ze channelmanager bij Reiskrant.nl en Reiskrantreporter.nl.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie