Hoe gebruik je e-mailmarketing anno 2021?

Veel ondernemers vragen zich af of het nog zin heeft om e-mail op te nemen in de marketingstrategie.

Ze zijn allang overgestapt naar marketingconcepten via sociale media en zien daarbij vaak over het hoofd welke voordelen e-mailmarketing nog altijd biedt. Of je nu een multinational bent of een plaatselijke middenstander, het loont zich nog steeds de moeite om serieus werk te maken van e-mailmarketing in je bedrijf. Hieronder staat beschreven waarom dat zo is en hoe je het beste te werk kunt gaan. Het belangrijkste argument voor e-mailmarketing is dat je hiermee zelf de touwtjes in handen hebt. Zeker als je gebruikmaakt van VPS hosting heb je eigenlijk de perfecte digitale infrastructuur al binnen handbereik om er snel mee aan de slag te gaan.

Echt persoonlijk contact

Anders dan bij een bericht op sociale media ben je via e-mail in staat om echt rechtstreeks met je klanten te communiceren. Een openbaar bericht is natuurlijk mooi, maar een persoonlijke boodschap in de mailbox van de ontvanger is nog veel mooier. Je kunt die tegenwoordig heel eenvoudig personaliseren door de naam van de geadresseerde toe te voegen in de aanhef of zelfs in de titel van het bericht. Daarnaast kun je ook heel specifiek selecteren bij wie je bericht terechtkomt, door bijvoorbeeld alleen de e-mailadressen te selecteren in een bepaalde leeftijdsgroep of op basis van andere specifieke criteria. Een aandachtspunt bij het versturen van e-mail is overigens wel dat je ervoor moet zorgen dat je het verstuurt vanuit dezelfde domeinnaam als waarop je website staat. Maak dus geen gebruik van gratis e-maildiensten zoals Gmail of Hotmail, maar kies voor e-mail hosting bij je eigen hostingprovider.

Waarom e-mail hosting?

Uit onderzoek blijkt dat de betrouwbaarheid van een bedrijf hoger wordt ingeschat wanneer dat bedrijf zich correct presenteert. Een goed kloppend e-mailadres, dat in lijn is met de website, hoort daar ook bij. Een gratis online e-mailadres wordt veelal als amateuristisch ervaren. Vergeet niet dat de eerste indruk die iemand van een bedrijf krijgt, heel lang blijft hangen. Voor een gering bedrag per maand heb je e-mailopties op een eigen webserver, dus voor de kosten hoef je het niet te laten. Vergeet bovendien niet dat het verzenden van de e-mails vervolgens gratis is en dat elke correct verstuurde e-mail je kansen op meer omzet vergroot. Bijkomend voordeel: je e-mail server is helemaal van jou, dus leef je uit!

Plaats als eerste een reactie