ING Nederland en - België trekken samen op in sponsoring Tomorrowland

ING gaat een meerjarige samenwerking aan met het grootschalige Belgische outdoorfestival.

Het is het eerste evenement waarbij ING België en ING Nederland gezamenlijk als sponsor optreden; de bank maakt deze week bekend dat het een meerjarige samenwerking aangaat met Tomorrowland, het outdoorfestival dat verspreid over twee weekenden in juli jaarlijks 400 duizend bezoekers van over de hele wereld trekt. Het festival wordt gehouden in het Belgische Boom (zie trailer bovenaan dit bericht).

ING benadrukt in een toelichting het internationale karakter van het event. Ruim 200 nationaliteiten zijn vertegenwoordigd. 30 duizend bezoekers reizen speciaal af naar België. ING: ‘Onder het motto “Unite Forever” heeft het festival live verbindingen met Abu Dhabi, Italië, Libanon, Malta, Mexico, Spanje en Taiwan. Bezoekers kunnen genieten van de wereldtop van dj’s op de verschillende podia. Vanaf volgend jaar zal er ook een wintereditie van het festival plaatsvinden in Alpe d’Huez.

Tomorrowland
Tomorrowland ING

Tomorrowland Bracelet

Maar Tomorrowland is volgens ING ook relevant voor ING België en ING Nederland. ING: ‘Belgen en Nederlanders zijn er trouwe gasten zijn: meer dan de helft van de bezoekers zijn Belgen zijn en ongeveer 10 procent van de festivalgangers heeft de Nederlandse nationaliteit.

ING België biedt al tien jaar ondersteuning aan projecten in de muziekwereld. Marie-Noëlle De Greef, head of branding, advertising & sponsoring ING België en Nederland, vindt dan ook dat de keuze voor Tomorrowland perfect aansluit bij de sponsorstrategie van de bank.

In het kader van voorop lopen, (de missie van ING luidt immers ‘Empowering people to stay a step ahead in life and business’) komt ING met de Tomorrowland Bracelet. Dat is een cashless betaalmethode die komende edities door ING ondersteund zal worden.

Omdat Tomorrowland in België plaatsvindt, ligt de focus van het partnership op België, maar ING zal ook Nederlandse klanten en andere stakeholders betrekken bij het evenement. De Greef: ‘We kiezen voor een samenwerking voor de komende drie jaren die start vanaf de komende editie 2018. Op die manier kunnen Tomorrowland en ING een echte onderscheidende invulling geven aan dit project.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie