Internetconsumenten oriënteren zich op merkensite

Internetgebruikers plaatsen nog relatief weinig bestellingen via internet. Wel brengen veel gebruikers een bezoek aan bepaalde merksites, om daarna tot aanschaf over te gaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Die conclusie trekt de Brand Strategy Group (BSG) naar aanleiding van online onderzoek onder 2300 consumenten die regelmatig actief zijn op internet. De meeste interesse gaat uit naar 'merksites' op het gebied van reizen, auto's, computers en software. Websites van levensmiddelen-, persoonlijke verzorgings- en doe-het-zelf merken worden aanzienlijk minder bezocht. De belangrijkste redenen om merksites te bezoeken, zijn: nieuwsgierigheid (49%), verzamelen van informatie (44%), op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en het assortiment bij de merkaanbieder (37%), het kopen van producten (25%) en ontspanning (25%). Het bezoek per merkensite komt overeen met de offline marktaandelen van de betreffende merken, echter niet in alle gevallen. Zo worden de sites van BMW en Bosch relatief veel bezocht, terwijl de site van Holland International relatief weinig bezoekers trekt.

< SIZE=1>Bron: Adformatie Online<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie