Jongeren maken antirookcampagne

Een reclamebureau in Groot-Brittannië schreef een wedstrijd uit voor het bedenken van een anti-rookcampagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

First Impression Design ontwikkelde het concept en benaderde de Cancer Research Campaign voor het creëren van een nationale competitie voor jongeren om hun eigen antirookcampagne te maken. De doelgroep jongeren is belangrijk als het gaat om preventie van roken. Op de leeftijd van elf jaar heeft 21% van de Britse jeugd geprobeerd hoe een sigaret smaakt. Tegen de tijd dat ze 15 jaar zijn, heeft 71% ‘wel eens’ een sigaret gerookt. In Groot-Brittannië beginnen iedere dag 450 kinderen aan een jarenlange nicotineverslaving. Het initiatief kreeg de naam Get-Into en werd via internet gelanceerd. Initiële promotie werd gemaakt via Tomorrow’s World Live, een evenement waar Get-Into gratis standruimte kreeg aangeboden. Een keur aan beroemdheden, zoals David Beckham en Posh Spice, verleende medewerking.

Meer dan 6000 deelnameformulieren werden ingevuld op Tomorrow’s World Live en op de website. Winnaars werden zes 12-jarigen uit Londen. Zij ontwierpen een campagne onder de titel The Serial Killers. Bij beelden van beruchte seriemoordenaars, zegt een voice-over dat deze moordenaars gelukkig onschadelijk zijn gemaakt, maar dat er nog steeds een seriemoordenaar actief is die verantwoordelijk is voor tienduizenden doden per dag. Om claims van de tabaksindustrie te voorkomen wordt geen verbale link met sigaretten gelegd. Er is gekozen voor het tonen van een brandende sigaret als pay off. Bij pretesting bleek de doelgroep zeer enthousiast over het concept.

Bron: admap

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie