Liever 3 vrienden dan 1.000 kennissen

Mensch zoekt altijd naar het karakter in merken. Omdat mensen zich hechten aan karakter. Bij mensen èn bij merken.

Steeds meer wetenschappelijk onderzoek toont aan dat menselijke merken sterker zijn. Maar wanneer ben je echt menselijk? Wanneer hechten mensen zich aan je? Hoe meer mensen het karakter in je merk herkennen, hoe meer ze met je merk hebben. Alleen als je karakter durft te tonen, hebben mensen echt iets met je. Of niet.

 

Karakter maakt het verschil. Net als in het echte leven. Mooi toch? Liever 3 vrienden dan 1.000 kennissen”.
Jack de Graaff (Mensch)

De CH-sessie

Vanuit dit inzicht ontwikkelde Mensch de CH-sessie. Een wetenschappelijke methode om er achter te komen wat het karakter in jouw merk is. Geen standaard waarden, wel de essentie. Met als basis drie pijlers: persoonlijkheid, competentie en moraliteit. De persoonlijkheid en competenties zijn geijkte onderdelen om je merk menselijker te maken. Heel waardevol, maar nog niet sturend. De toevoeging van moraliteit maakt het verschil. De moraliteit van je merk toevoegen, zorgt voor een uitgesproken karakter, noem het de merkessentie. Het tonen van een uitgesproken karakter kan ook polariseren, zoals Nike in de laatste spot met Caster Semenya. Tegelijkertijd is het misschien wel de enige manier om mensen te boeien en binden in deze tijd.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.