Marqt doet kindermarketing in de ban

De supermarkt is naar eigen zeggen de eerste retailer die gehoor geeft aan de 'Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding'.

Marqt

Marqt rekent af met kindermarketing voor ongezonde producten. Alle snoep, koekjes, dranken en ontbijtgranen die door middel van (teken)figuurtjes gericht zijn op kinderen, worden momenteel uit alle winkels gesaneerd. De retailer, die staat voor een eerlijk voedselsysteem, geeft hiermee gehoor aan de ambities van de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding.

Dit is een samenwerkingsverband van maatschappelijke- en gezondheidsorganisaties, wetenschappers en grote gemeenten als Amsterdam en Rotterdam. Zij pleiten voor alleen kindermarketing voor producten die binnen de Schijf van Vijf vallen.

Marqt beweert dat het de eerste supermarkt is die volledig gehoor geeft aan de ambities van deze associatie. Restanten in de winkels zullen nog tot zo’n vier tot vijf weken nodig hebben om leegverkocht te worden.

‘We willen kinderen niet verleiden tot producten die buiten de Schijf van Vijf vallen. Die producten passen niet binnen onze kaders’, verklaart Joost Leeflang, directievoorzitter bij Marqt.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie