Nederland wacht af en doet niks

Uit een wereldwijd onderzoek blijkt dat de Europese ondernemingen hun bedrijfsstrategie nauwelijks aanpassen aan de crisis. Nederland spant daarbij de kroon.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na mijn "try before you die" post (zie eerder) lees ik in NRC Handelsblad: "Nederland wacht af en doet niks". Uit een wereldwijd blijkt dat de Europese ondernemingen hun bedrijfsstrategie nauwelijks aanpassen aan de crisis. Nederland spant daarbij de kroon. "Kosten worden bespaard door minder dividend uit te keren, te snijden in technologie en marketinguitgaven en te heronderhandelen met leveranciers. [...] geen nieuwe markten of producten: de schoenmaker blijft bij zijn leest en wacht af." "Er moet fundamenteel iets veranderen, zegt William Koot van KPMG Advisory. "De innovatieve kracht en de handelsgeest die Nederlandse bedrijven kenmerkte is verdwenen[...] Nederland is conservatief en afwachtend geworden. Bedrijven nemen een groot risico door alleen met kostenmaatregelen bezig te zijn en niet na te denken over fundamentele veranderingen. De kaasschaafmethode voldoet niet meer"(zo zie je maar weer: de onvolprezen observatiemethode komt tot dezelfde conclusie als een onderzoek met 850 interviews in 29 landen). Volgens een andere komt de wereldeconomie weer een beetje op gang, maar blijft Europa duidelijk achter bij de VS en Azië. Kortom: doe iets!

, NEEW! innovatie

Klik voor meer inspirerende blogs

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie