6 Nederlandse bedrijven die het verschil maakten op social media

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Deze week is The Best Social weer van start gegaan met de inzendfase van The Best Social Awards. Dus bedrijven en bureaus kunnen van 3 t/m 26 maart hun werk inzenden voor de business categorieën. Over een paar maanden worden de social media prijzen uitgereikt tijdens hét social event van het jaar. Maar wanneer ben je als bedrijf ‘goed genoeg’ voor een nominatie?

Déze zes Nederlandse bedrijven hebben vorig jaar een prijs in ontvangst mogen nemen en dit is waarom.

Advertentie
advertisement

Zo won Dept vorig jaar de prijs voor Beste Agency. Met content voor merken als Netflix, Pathé en Bol.com, bewees Dept een terechte winnaar te zijn voor deze categorie. Zoals dít idee, waar bol.com weer een prijs voor Beste Innovatie mee won.

De prijs voor Beste Campagne ging vorig jaar naar Rijksoverheid met deze video van Joel Beukers. Rijksoverheid wilde de vuurwerkbril onder de aandacht brengen bij jongeren. En dat lukte.

Beste Community Management werd gewonnen door bol.com met het personage ‘Gerda van accounting’. Gerda geeft vlugge en doordachte antwoorden op de meest willekeurige vragen en dat leverde haar heel wat fans op.

Gerda van bol.com

Albert Heijn won de prijs voor Beste Inhaker, dankzij deze bijzondere post waarmee werd ingehaakt op de Pride.

Videoland maakte vorig jaar een duidelijk statement met de documentaire Bond Girl met Famke Louise. Daarmee won het bedrijf de prijs voor Beste Positive Impact.

documentaire Bond Girl met Famke Louise wint Beste Positive Impact

En niet te vergeten, de prijs voor Beste Video die gewonnen werd door Interpolis. Voor deze bewustwordings-campagne ging rapper Snelle in gesprek met jongeren die een ongeluk hebben gehad door afleiding van hun telefoon. De plottwist in de video zorgde dat de boodschap keihard binnenkwam.

Wie dit rijtje winnaars in 2021 gaan opvolgen moet nog blijken. Tot 26 maart kunnen alle cases worden ingezonden voor de business categorieën, door grote en kleine bedrijven die trots zijn op hun content (en de impact ervan) van het afgelopen jaar.

Over The Best Social Media.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie