Topchef Jacob Jan Boerma moet nieuw vega-merk SMAECK als culi-product positioneren

SMAECK (inderdaad met hoofdletters, ae én ck), wil net als de Vegetarische Slager producten brengen die sterk lijkt op de vleesvariant.

Smaeck

Nederland is een nieuw voedingsmerk rijker: SMAECK. Het brengt voedingsmiddelen voor vegetariërs en flexitariërs, die (net als bij De Vegetarische Slager), sterk lijken op de oorspronkelijke vleesvariant, te beginnen met drie vegetarische varianten van filet americain die bij SMAECK ‘Crème Américain’ heten (op basis van Valess melkvezels.) Daarnaast zijn er drie ‘groentebereidingen’.

Die laatste term, ‘groentebereiding’, verraadt de medewerking van een sterrenchef en dat klopt. Jacob Jan Boerma (restaurant De Leest in Vaassen, drie Michelinsterren) verleent zijn naam en expertise aan het merk.

De eigenaar van het merk is Luiten Vleeswaren. De producten zijn verkrijgbaar bij Jumbo Supermarkten.

Met ck

De merknaam Smaeck (met ae en ck) is overigens ook al in gebruik door het gelijknamige 'food & catering-bedrijf'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie