Nieuwe taak NBTC: managen van groeiend aantal toeristen

NBTC Holland Marketing breidt organisatie uit en investeert in (digitale) marketing  en ontwikkeling van aantrekkelijk toeristisch aanbod.

NBTC

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen geeft hiermee invulling aan haar nieuwe visie op de bestemming Nederland zoals die onlangs in Perspectief 2030 is gepresenteerd. 'Perspectief 2030 heeft als doel alle Nederlanders mee te laten profiteren van toerisme: bewoners, bezoekers en bedrijven,' aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing.

Voor NBTC betekent dit een koersverandering. 'Naast de positionering en promotie van Nederland richten we ons ook op het managen van het groeiend aantal bezoekers. Daarom investeren we onder andere in het versterken en vernieuwen van de (digitale) marketing én de ontwikkeling van aantrekkelijk aanbod van toeristisch Nederland. Vandaar de versterking van ons team met twee nieuwe collega’s.'

Advertentie
advertisement

Nieuwe directeur Marketing

Charel van Dam (foto) begint op 1 februari als Director Marketing. Binnen deze functie staat de verschuiving van aantallen bezoekers naar waardegroei en spreiding centraal. Van Dam is twee jaar werkzaam geweest als Marketing Director bij Cuba Travel Network, daarvoor was hij 5 jaar Digital Marketing Manager bij Amsterdam Marketing en HEMA. Tot 2011 heeft Van Dam 7 jaar diverse functies vervuld bij NBTC, waaronder Online Marketing Manager en vestigingsmanager van Japan.

‘Het voelt goed om weer een functie te vervullen bij het veranderende NBTC. Ik kijk uit naar het vernieuwen van de wijze waarop we ons land positioneren op bijvoorbeeld de website holland.com en via digitale kanalen van anderen. Via gerichte vraagontwikkeling kunnen we in samenwerking met partners een bijdrage leveren aan het aantrekken van graag geziene gasten op de gewenste plekken en momenten,’ aldus Van Dam.

Anouk van Eekelen begint op dezelfde datum alss Director Aanbodinnovatie. Met deze aanstelling onderstreept NBTC haar ambitie om richting te geven aan de ontwikkeling en innovatie van aanbod van de bestemming Nederland. Hiervoor was Van Eekelen wethouder in Papendrecht en regiobestuurder voor de Drechtsteden waar ze verantwoordelijk was voor de portefeuille economie.

Nieuwe organisatiestructuur

Naast deze teams Vraagontwikkeling en Aanbodinnovatie zijn er binnen NBTC nog drie teams: Intell & Insights, Strategy & Branding en Partnership Development. Marieke Politiek is verantwoordelijk voor het team Intell & Insights, dat met belanghebbenden werkt aan betere en actuelere data en inzichten, als basis voor effectief beleid voor de duurzame ontwikkeling van toeristisch Nederland. Conrad van Tiggelen is verantwoordelijk voor het team Strategy en Branding dat de beleidsprioriteiten van Perspectief 2030 uitwerkt, waaronder de positionering van Nederland. Jurriaan de Mol is verantwoordelijk voor het team Partnership Development en implementeert Perspectief 2030 verder via diverse samenwerkingsverbanden binnen de sector.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie