Nominaties Vakgoud en Dagbladgoud bekend

Heineken, Peijnenburg en het Rijksmuseum kregen gisteravond een nominatie voor Vakgoud 2005, de beste dagbladadvertenties van het afgelopen jaar. Ook werd bekend welke tien advertenties dingen naar de onderscheiding Dagbladgoud 2005, de publieksverkiezing van de beste dagbladuiting.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vakgoud 2005 kende een shortlist van vijf advertenties: Unilever ‒ Unox (Nieuwjaarsduik) ‒ TBWANeboko Campaign, Unilever ‒ Vaseline (Getest op paarden) ‒ Lemz, Heineken ‒ Beertender (Vaderdag) ‒ TBWANeboko Campaign, Koninklijke Peijenenburg ‒ Sinterklaas (Happen naar Peijnenburg) ‒ Leukwerkt Worldwide en Rijksmuseum ‒ Bordeel ‒ Skipintro.

De vakjury bestond uit Lucas Hulsebos ‒ voorzitter (MetrixLab), Nella Holleman (Unilever), Michael van Os (oud-hoofdredacteur Adformatie), Eugène Roorda (Roorda Reclamebureau), Melanie Rudolf (H.J. Heinz), Erik Triesscheijn (Ara/Vea) en Peter van Zijp (BVH/voorzitter ADCN).
De nominaties voor Dagbladgoud 2005 werden door een representatief publiekspanel gekozen uit alle inzendingen, en verschijnen in de week van 6 tot en met 10 februari in bijna alle dagbladen. Op 11 februari verschijnt nog eens een spread met de tien nominaties op een rijtje.

Krantenlezers worden opgeroepen , per telefoon of sms te stemmen. Zoals verwacht komen de nominaties van de vakjury niet overeen met de nominaties van het publiek. De vakjury heeft ook een voorspelling gedaan over welke advertentie volgens haar door het publiek wordt gekozen. De definitieve winnaars van Dagbladgoud, Vakgoud en de voorspelling van de vakjury worden op 23 februari bekendgemaakt.
De dagbladprijzen worden voor de tweede maal uitgereikt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie