Volgens hoofdredacteur Birgit Donker van NRC Handelsblad is het maken van het tijdschrift te duur geworden. Het blad haalt maar weinig omzet uit advertenties, aldus meldt De Volkskrant vanochtend.
'De kans dat we moeten stoppen met M in de huidige vorm bestaat zeker. Het belangrijkste is dat de kwaliteitsjournalistiek zoals we die in het maandblad bedrijven, elders in de krant kan worden behouden', vertelt Donker aan de Volkskrant.
Marketing- en salesmanager van NRC Willeke de Groot zegt echter dat de advertentiebezetting met gemiddeld 22 pagina's per uitgave geenszins het probleem is van M. 'De reden is dat we onze uitgeefstrategie in deze tijden aan het heroverwegen zijn. Het format van M willen we vaker presenteren aan onze lezers. Dat kan niet in de huidige verschijningsvorm. De formule van M blijft dus, maar misschien in een andere vorm en een andere verschijningsfrequentie.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!