Premium

Ondertussen bij We Are Pi

De partners van We Are Pi over hoe je binnenkomt bij Wrangler en Kipling.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

We Are Pi won de afgelopen maanden twee mooie internationale accounts. In maart koos Wrangler voor het bureau en vorige week volgde Kipling, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf (VF Corporation). Het bureau lijkt – na prijswinnend werk voor TEDxAmsterdam - dus ook businesswise serieus voet aan de grond te krijgen. Lego was namelijk al klant.

Drie jaar geleden begon We Are Pi als kleine break-away van Wieden+Kennedy. Managing director Alex Bennett Grant en creatieven Rick Chant en Barney Hobsen hadden als missie ‘een modern alternatief aan klanten te bieden.’ Patrick Garvey (ook Wieden+Kennedy) sloot zich aan als new business director. Adformatie sprak hem, Bennett Grant (midden) en Chant (rechts) over de recente aanwinsten.

Hoe is het gelukt een voet tussen de deur te krijgen bij Wrangler en Kipling?

Garvey: ‘Door ons werk voor Lego is het gelukt op de lijstjes van internationale pitchconsultants te komen. We waren in competitie met bekende internationale bureaus en zijn heel blij dat het is gelukt onszelf te bewijzen. Kipling en Wrangler hebben veel ambitie en we krijgen de kans mee te denken over communicatie en producten.’

Dat betekent dat jullie niet alleen met de brand manager praten.

Garvey: ‘Als jong bureau moet je vooral op strategisch niveau geloofwaardigheid opbouwen. Bij Lego mochten we meedenken over nieuwe producten. Een droomopdracht natuurlijk om in Denemarken rond te lopen en speelgoed te bedenken. Daar zijn de nieuwe merken Lego Ninjago en Lego Chima uit voortgekomen. Wij hebben geprobeerd een bureaumodel neer te zetten die een open manier van werken met de klant mogelijk maakt. Daardoor kunnen we echt het gesprek aangaan met het marketingteam en worden we minder snel terug geduwd, zoals nog wel eens gebeurd bij reclamebureaus.’ 

Jullie begonnen midden in de economische crisis. Hebben jullie daar wel eens spijt van gehad?

Bennett Grant: ‘De reden dat we voor onszelf begonnen was juist te crisis. Bedrijven en merken wílden geen nieuwe oplossingen, ze hadden het keihard nodig. Dat heeft ons geïnspireerd.’

Hoe groot is We Are Pi nu?

Chant: ‘We zijn met 15 man, mensen van over de hele wereld. We willen zo divers zijn als mogelijk, zodat we ook divers werk kunnen maken. Het zijn niet alleen mensen met een reclameachtergrond, maar juist ook kunstenaar, architecten enzovoorts.’

Waar halen jullie het talent vandaan?

Chant: ‘Amsterdam is het is de silicon valley van creativiteit, het is een magneet voor talent. Het lukt dus goed om mensen hier naar toe te krijgen.’

Bennett Grant: ‘Vanaf het begin hebben we gezegd dat we, anders dan veel internationale bureaus, echt geworteld in de Nederlandse creatieve gemeenschap wilden zijn en daar hebben we ook op gestuurd. De eerste projecten hebben we vooral met Nederlandse creatieven en bedrijven gemaakt, zodat we ons netwerk hebben uitgebreid. Dat kwam tot uiting in werk voor Deloitte, en vooral in de campagnes voor TEDx die letterlijk draaien om connecties tussen mensen. We werkten in het eerste jaar bijvoorbeeld samen met Het Nationale Ballet en Rutger Hauer, maar ook met MediaMonks.’

(dress rehearsal)

Wat is de ambitie?

Chant: ‘Vooral het momentum vast te houden. Ik hoop dat de hele wereld ons straks kent door het werk dat we maken.’

The Power of x voor TEDx:

Lego Chima, een van de nieuwe werelden die We Are Pi voor Lego bedacht:

Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie