Online bestedingen gedaald

De bestedingen aan online reclame zijn in het derde kwartaal van dit jaar met 6,5 procent gedaald tot 1,9 miljard dollar. Daarmee is voor het eerst een daling in kwartaalresultaat te zien ten opzichte van de vorige periode.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De cijfers komen van het Internet Advertising Bureau (IAB) en PricewaterhouseCoopers. Volgens IAB-baas Rich LeFurgy is er geen reden tot paniek, want de vermindering was voorzien. Tot nu toe werd er wereldwijd voor 6,1 miljard dollar besteed aan advertenties. LeFurgy verwacht over heel 2000 uit te komen op een bedrag tussen de acht en de tien miljard dollar, aldus Emerce.

De neergang is te verklaren door het mislukken van veel dotcoms in het voorbije halfjaar. LeFurgy ziet een een paar oorzaken voor de afgenomen inkomsten. Allereerst trokken veel dotcoms hun advertenties terug, bovendien is het derde kwartaal altijd een vrij zwak kwartaal geweest. Ook denken adverteerders meer na over hoe ze het best voordeel kunnen halen uit hun advertenties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie