Online merkentrouw

Even werd er gevreesd voor de toekomst van het merk, nu e-commerce oprukt. Online shoppers zouden namelijk veel meer geïnteresseerd zijn in lage prijzen dan in betrouwbare merken. Niets blijkt echter minder waar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook de meest prijsbewuste internetklant is best bereid iets extra's te betalen voor het merk van zijn keuze. Dat geldt zelfs voor degenen die gebruik maken van zogeheten 'shopbots', intelligente robots die de e-commercekoopjes keurig op een rijtje zetten voor de consument. Onderzoek wijst uit dat ruim de helft van de internetshoppers die gebruik maken van een shopbot, niet voor de goedkoopste aanbieding kiest

< SIZE=1>Bron: Mit Sloan Management Review<#/FONT>

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie