Ook in 2022 kies je weer voor Ster reclame

We durven voor 2022 de voorspelling opnieuw aan: het wordt een topjaar vol kansen op succes voor jouw merk en campagnes.

Radio- en televisiecampagnes voor de eerste maand(en) van 2022 kunnen alweer aangevraagd worden, en wij kijken uit naar het nieuwe jaar. Waarom je ook in 2022 weer voor Ster zou kiezen? We zetten het graag voor je op een rij.

Een miljoenenpubliek binnen handbereik

Terugkijkend op 2021 zien we een sterk NPO-aanbod, en vaak mooie kijk- én luistertijdaandelen. Grote evenementen zoals het EK voetbal en de Olympische Spelen, de ijzersterke NPO-programmering – en zelfs onze eigen Ster Gouden Loeki-uitzending – hebben daar mooie bijdrages aan geleverd.

Voor aankomend jaar durven wij de voorspelling opnieuw aan: het wordt een topjaar vol kansen op succes voor jouw merk en campagnes. Niet in de laatste plaats vanwege de mooie evenementen die staan gepland waar heel Nederland weer voor gaat zitten: de Olympische Winterspelen, het EK Vrouwenvoetbal, het WK Herenvoetbal.. en dit is slechts een greep uit het aanbod. In 2022 zien we vertrouwde formats, terugkerende kijkcijferhits en mooie, nieuwe programmering. Kortom: een miljoenenpubliek ligt wederom binnen handbereik.

De mooiste kansen voor jouw merk

De kwalitatieve programma’s van de publieke omroep worden veel bekeken en beluisterd. Zo is NPO Radio 2 in 2021 marktleider in onder andere de doelgroepen 10+ en 25-67 jaar, en ook NPO Radio 4 en 5 laten mooie stijgingen in marktaandeel zien. De vijf radiozenders van de NPO hebben samen een luistertijdaandeel van 28,9% - gemiddeld bereik je daarmee zo’n 5,7 miljoen Nederlanders per week.

Met de drie televisiezenders bereik je zo’n 12,7 miljoen Nederlanders per week. Ze trekken een breed én smal publiek, en je bereikt er relatief veel ‘lichte’ kijkers: de mensen die weinig tv kijken. Ook krijgen de programma’s hoge waarderingscijfers. En een hoge waardering werkt. Uit onderzoek blijkt dat hoe hoger de waardering voor een programma, hoe hoger de impact van een commercial.

Niet alleen op radio en televisie, maar ook online is de NPO groot. Alles wat je op televisie ziet – én meer – is terug te zien op NPO Start, bijbehorende websites en apps. Voor partijen van algemeen nut is deze online ruimte beschikbaar voor campagnes. Met videoreclame en/of banners ben je zichtbaar rond het online portfolio van de NPO. Je bereikt daarmee tot wel 6,5 miljoen Nederlanders per week. Daarbij gebruikt Ster – als eerste exploitant in Nederland – geen advertentiecookies. De campagnes scoren sindsdien minstens zo succesvol en dit heeft ons zelfs een Nederlandse Privacy Award opgeleverd in 2021.

De kracht van reclame

We geloven in de kracht van reclame. Een goede boodschap, rondom de juiste programmering, bereikt diegene die je voor ogen hebt en boekt resultaat. Dit weten we omdat we decennia aan uniek onderzoek in huis hebben naar reclame-effecten en het kijk- en luistergedrag van Nederlanders. Die kennis zetten we maar al te graag in voor jouw merk. Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We kijken ook erg uit naar de lancering van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), waarbij het bereik van televisie, radio, print en online media geïntegreerd gaat worden gemeten. Een mijlpaal – het levert namelijk de bouwstenen voor crossmediale planning en evaluatie van reclamecampagnes.

Transparant en eenvoudig

Al 55 jaar kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de NPO op radio, tv en online. We bereiken iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dan nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van je campagne groter is.

Vanaf 2018 hebben we ons beleid aangepast: we hanteren vaste en toegankelijke prijzen voor iedereen – als eerste en vooralsnog enige in het medialandschap. Met ons beleid voor 2022 blijven we verdergaan op de weg die we sinds 2018 zijn ingeslagen en we gaan komend jaar nog meer terug naar de kern: eenvoud en transparantie staan voorop. De aanpassingen die we doen zijn een logisch gevolg van de (markt)omstandigheden. Je leest alles over deze aanpassingen en de inkoopopties in de brochure ‘Aanbod 2022’.

Ster in 2022

Het mag duidelijk zijn: wij kijken uit naar het nieuwe jaar en alle kansen die dat biedt voor campagnes. Met ons transparante, toegankelijke en eenvoudige beleid weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken? We gaan er graag over met je in gesprek!

Meer informatie of contactmogelijkheden vind je op www.ster.nl/2022

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Protara Smitha
Many people realize that healthy eating habits can help https://tutuappx.com/ support a healthy weight, manage or improve chronic diseases and maintain overall good health.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Protara Smitha
She will be able to tell you what's appropriate https://vidmate.onl/ and safe for your specific health conditions.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.