Proctor & Gamble grote winnaar bij ‘Gekozen Product van het Jaar’

Fmcg-gigant sleept acht van de 28 prijzen in de wacht.

Tijdens het HICon congres in de RAI zijn gisteren in totaal 28 awards uitgereikt aan de winnaars van de editie ‘Gekozen Product van het Jaar 2019’. Dit op basis van het door Nielsen uitgevoerde onderzoek en de consumer experience bij ruim 100 gezinnen.

In nauwe samenwerking tussen Huishoudbeurs en de organisatie ‘Gekozen Product van het Jaar’, waren 125 marketeers te gast in de RAI. Met de Huishoudbeurs op de achtergrond presenteerde Maud Mulder de Awards Ceremony op HICon. Aansluitend werd het Innovatieplein bezocht op de geheel vernieuwde Huishoudbeurs.

Advertentie
advertisement

Winnaars productverkiezing

Op basis van een door Nielsen uitgevoerd onderzoek bij ruim 100 gezinnen, zijn 28 winnaars gekozen uit de genomineerde producten. Hiervan zijn er 22 te vinden de rubrieken food en persoonlijke verzorging, totaal 22. Deze zijn allemaal verkrijgbaar bij supermarkt, drogist en dhz stores. De overige producten betreffen accessoires voor de mobiele telefoon, een matrasmerk, wasmachine en het SodaStream bruiswatertoestel. 

Proctor & Gamble zet de toon met liefst acht bekroningen, onder meer voor de merken Oral-B,  Head & Shoulders, Herbal Essence en Old Spice. Dit terwijl Unilever geheel ontbreekt in het overzicht van winnende merken. Tweederde van de winnaars bij de ‘Gekozen Product van het Jaar’ zijn buitenlandse producten. Voor Nederland zijn er prijzen voor o.a. Heineken (Apple Bandit), Heksenkaas, Inproba en Boermarke (Everyday Icecake).

Zie hier de volledig lijst met winnaars.

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie