Proctor & Gamble grote winnaar bij ‘Gekozen Product van het Jaar’

Fmcg-gigant sleept acht van de 28 prijzen in de wacht.

Tijdens het HICon congres in de RAI zijn gisteren in totaal 28 awards uitgereikt aan de winnaars van de editie ‘Gekozen Product van het Jaar 2019’. Dit op basis van het door Nielsen uitgevoerde onderzoek en de consumer experience bij ruim 100 gezinnen.

In nauwe samenwerking tussen Huishoudbeurs en de organisatie ‘Gekozen Product van het Jaar’, waren 125 marketeers te gast in de RAI. Met de Huishoudbeurs op de achtergrond presenteerde Maud Mulder de Awards Ceremony op HICon. Aansluitend werd het Innovatieplein bezocht op de geheel vernieuwde Huishoudbeurs.

Advertentie
advertisement

Winnaars productverkiezing

Op basis van een door Nielsen uitgevoerd onderzoek bij ruim 100 gezinnen, zijn 28 winnaars gekozen uit de genomineerde producten. Hiervan zijn er 22 te vinden de rubrieken food en persoonlijke verzorging, totaal 22. Deze zijn allemaal verkrijgbaar bij supermarkt, drogist en dhz stores. De overige producten betreffen accessoires voor de mobiele telefoon, een matrasmerk, wasmachine en het SodaStream bruiswatertoestel. 

Proctor & Gamble zet de toon met liefst acht bekroningen, onder meer voor de merken Oral-B,  Head & Shoulders, Herbal Essence en Old Spice. Dit terwijl Unilever geheel ontbreekt in het overzicht van winnende merken. Tweederde van de winnaars bij de ‘Gekozen Product van het Jaar’ zijn buitenlandse producten. Voor Nederland zijn er prijzen voor o.a. Heineken (Apple Bandit), Heksenkaas, Inproba en Boermarke (Everyday Icecake).

Zie hier de volledig lijst met winnaars.

Reacties: 2

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Kees
Proctor en Gamble is al jaren de grote verliezer. Al járen geleden vond hun Beneluxbaas Bergen Merey het nodig mij op te terroriseren met tv-spotjes van het type: "Dit programma wordt mede verstoord door roosshampoo Head & Shoulders." En dat avond na avond en meerdere malen binnen een enkel programma. Hoogst irritant, opdringerig en onbeschoft. Klagen daarover had geen zin. Bergen Merey ging gewoon door. De tv-kijkers - en dus ook zijn klanten - konden barsten. Dat leidde tot een klein onderzoekje naar welke producten van Proctor & Gamble er zoal in huis waren. Die roosshampoo niet, maar wel Dreft. Dat gebruikt ik al tientallen jaren, blindelings, zonder zelfs maar een alternatief te overwegen. En dus koop ik sindsdien geen Dreft meer. Mijn scheerapparaat, van Braun, ook P&G, heb ik voortijdig vervangen. Door het wangedrag van Bergen Merey scheerde het niet lekker meer. Sindsdien heb ik nooit meer wat van P&G gekocht.
Ik zie hierboven dat P&G zelfs "winnaar" geworden is met Head & Shoulders. Wat heb je eraan als je het vanwege reclame-wangedrag en het wegjagen van je klanten toch niet verkoopt? Een sneue verliezer, dat is P&G.
Hahaha: Heineken staat er ook bij. Ook zo'n sneu bedrijf. Baas Van Boxmeer denkt dat als je tv-kijkers intensief bestookt met Sourcy suikerwater reclames, ook van het 'mede-verpest-door"-type, dat die kijkers dat spul dan wel kopen? Nee hoor, ik koop al jaren nooit meer iets van Heineken of Vrumona. Ik zal het verder niet hebben over de reclame-praktijken van Heineken in Afrika. Ik kan Heineken daarvoor niet boycotten, want ik boycot Heineken al.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Robbert de Vreede
Ter reactie op de opmerking "..terwijl Unilever geheel ontbreekt in het overzicht van winnende merken."; kan ik mededelen dat de verplichte inschrijf fee van 2.000 Euro per product een belangrijke 1e drempel opwerpt. Immers in deze ‘Product van het Jaar’ verkiezing kan de consument alleen kiezen uit proposities waarvoor deze fee betaald is. Van een fabrikant die deze fee niet wenst te voldoen kan de consument ook niets kiezen. Vanuit verdien model voor ‘Product van het Jaar’ begrijpelijk maar derhalve ook logisch dat niet betalende, en derhalve niet verkiesbare, proposities ook niet kunnen winnen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie