Podcast centraal in nieuwe campagne ABN Amro

De bankt denkt met de inzet van podcast meer verdieping in zijn boodschap te kunnen geven.

Podcast

ABN Amro lanceert deze week zijn nieuwe podcastserie (bureau: N=Content). Daarin wordt met experts, ervaringsdeskundigen en klanten in debat gegaan over de toekomst. De eerste aflevering (zie onderaan dit artikel) duurt ruim een half uur.

De bank zegt dat de podcasts aansluiten op de strategie ‘Banking for better, for generations to come’, waarin ABN Amro samen met zijn klanten zegt te kijken hoe dienstverlening verbeterd kan worden op weg naar een duurzame toekomst. ABN Amro: ‘De podcast krijgt hiermee een centrale rol in de campagne.’

De eerste aflevering wordt gelanceerd onder de Beeldbankieren-campagne voor de zakelijke markt, waarin de podcast onder andere wordt aangejaagd door middel van radiocommercials. Een quote leidt de problematiek in, waarna de oplossing van de bank volgt. Voor meer verdieping van het onderwerp wordt verwezen naar de podcast.

Advertentie
advertisement

Meer verdieping

ABN Amro claimt de eerste adverteerder in Nederland te zijn die de podcast zo’n prominente rol geeft in de campagne. Tanja Bom, hoofd communicatie & media bij ABN Amro zegt dat de bank zich tot doel heeft gesteld om na te denken over een betere toekomst. ‘Dat kunnen we niet alleen. We doen dit daarom altijd samen met onze klanten en experts. Zo ontstaan op basis van inzicht, belofte en bewijs onze proposities. Met deze podcast willen we luisteraars meenemen op deze reis, hen deelgenoot maken van de verschillende perspectieven en onze dilemma’s hierbij. Zo geven we meer verdieping van onze boodschap.’

ABN AMRO Podcast: Ondernemen in Crisistijd

Plaats als eerste een reactie

Advertentie