PR-tool berekent waarde media-aandacht

Volgende maand introduceert media analysebureau Carma International een speciale PR-webtool in Europa. Hiermee kan de financiële waarde van media-aandacht worden gemeten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

heeft de PR-tool vorig jaar al in de VS gelanceerd. Op de website van imMEDIAte hebben 700 bedrijven een populariteitsrating gekregen op basis van de kwalitatieve media-aandacht die zij krijgen. Vervolgens kunnen gebruikers die waardering afzetten tegen de aandelenkoers van het bedrijf, zodat ze zien welke invloed persaandacht heeft gehad op de actuele marktwaarde.

De poplariteitsrating is gebaseerd op een analyse van positieve, neutrale en negatieve vermeldingen in de media. In Engeland zullen hiertoe bijvoorbeeld de Financial Times, Daily Telegraph, Times, Guardian en Wall Street Journal Europe worden bijgehouden. De site is in het Engels, maar kranten uit alle grote markten zullen worden gebruikt en eventueel vertaald.

Volgens Carma EMEA-directeur Tom Vesey is de webtool bedoeld voor vier groepen: de communicatieafdelingen van de betrokken bedrijven, de PR-branche, financiële professionals als bankiers en analisten, en management consultants. (bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie