Rainproof moet vanzelfsprekendheid worden

Daarom ontwikkelde Koeweiden Postma in opdracht van Waternet een nieuw netwerkmerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is een open platform voor onder andere het creëren van bewustzijn over de steeds zwaardere regenvallen die voor complicaties kunnen gaan zorgen.

Bewoners van Amsterdam, ambtenaren, woningcorporaties, kennisinstituten, ingenieursbureaus, projectontwikkelaars, bouwbedrijven, tuincentra kunnen een bijdrage leveren om de stad regenbestendig te maken.

Zware regenbuien

Dit is zeer actueel, meent Koeweiden Postma, want door veranderingen in het klimaat zullen er steeds vaker zware regenbuien voorkomen, terwijl door bebouwing, asfalt en tegels overal het water steeds moeilijker weg kan.

Rainproof heeft als doel: het creëren van bewustzijn en het op gang brengen van initiatieven waarbij het vele regenwater minder schadelijke gevolgen heeft.

Hugo van den Bos, strategy director Koeweiden Postma: ‘Rainproof is geen corporate of productmerk, en ook geen keurmerk, maar staat voor een beweging. Het merk is wel gedeponeerd, maar iedereen die meedoet mag er gebruik van maken.

‘Ook andere steden, nationaal en internationaal, kunnen het oppakken en het zich “eigen” maken, zolang ze vanuit dezelfde publiek/private netwerkgedachte opereren’.

Rainproof is een perfect voorbeeld van &;agile branding&;, meent Van den Bos.

‘Regenbestendig handelen is verbonden aan heel veel verschillende thema’s’, zegt Lot Locher van Amsterdam Rainproof. ‘Regen bestaat uit vele kleine druppels die je moet aanpakken daar waar ze vallen.’ Deze verscheidenheid en aanpak komt tot uiting in het merk dat Koeweiden Postma ontwierp.

Samen met Total Active Media zijn de eerste stappen gezet voor een communicatieconcept en wordt het digitale platform ontworpen.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie