Škoda geeft sponsoring Tour de France meer diepte met wieler-tool voor zaterdagrenner

De meeste wielrenners rijden één vast rondje dat ze intussen kunnen dromen. RouteTour creëert drie nieuwe routes.

Škoda komt met een online platform voor wielerrecreanten, RouteTour (zie uitlegvideo onderaan). Die tool stelt zaterdagrenners in staat om hun grenzen te verleggen en nieuwe routes te ontdekken. Daarmee geeft het automerk meer lading aan de sponsoring van het grootste wielerevenement ter wereld, de Tour de France.

Strava
Škoda – het merk dat in een ver verleden als fietsfabrikant begon – startte vanuit het inzicht dat de meeste wielrenners één vast rondje rijden dat ze ondertussen wel kunnen dromen. De online tool RouteTour (tot stand gekomen in samenwerking met reclamebureaus Selmore en DigitasLBi), creëert drie nieuwe routes op basis van de persoonlijke prestaties van renners. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van de gegevens verzameld op Strava, een veelgebruikte app onder wielrenners.

Amstel Gold Race
Škoda nodigt alle soorten wielrenners uit om RouteTour te gaan gebruiken en feedback te geven, zodat deze verder verbeterd kan worden.

Inlevingsvermogen
Manager marketingcommunicatie Škoda, Berno Schokker, zegt dat de nieuw gelanceerde tool bewijst dat het automerk over inlevingsvermogen beschikt. ‘We claimen niet voor niets Simply Clever te zijn. We vinden het belangrijk om een hulpmiddel te bieden waar wielrenners echt iets aan hebben en dat ze zelf ook kunnen verrijken. RouteTour is een mooie combinatie van creativiteit en techniek.’

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie