Toon mij uw lamp en ik zeg u hoe u zich voelt...

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het kader van Sense en Simplicity brengt Philips op de markt want ' Simplicity is een lamp die zich aanpast aan de kleur van je gevoel'. Deze advertentietekst maakte me nieuwsgierig want ik dacht zowaar dat Philips er in geslaagd was om een lamp te maken die zich automatisch aanpast aan hoe ik me voel. En ik vroeg me natuurlijk af hoe dat dat in zijn werk ging.

Maar zover gaat het concept achter de Living Colors Lamp (nog) niet. Je moet als gebuiker nog altijd zelf, met behulp van een afstandbediening, de lichtsterkte en kleur van de lamp instellen al naar gelang je gevoel.

De interface van de afstandbediening doet enigszins denken aan die van de iPod.
Je kunt zien hoe een en ander werkt.

Dat het product aan zal slaan kan ik me goed voorstellen. Licht is immers, net als muziek, niet alleen een sfeer bepalend element maar is andersom juist ook een element dat je zelf wil aanpassen aan je stemming of bezigheid: Onder het eten een zachte warme kleur, wanneer je zit te lezen of zit te werken helder wit licht en speciaal voor het bezoek een gezellige kleur.

Voor de toekomst stel ik me dan voor dat er gewerkt gaat worden met bijvoorbeeld spraaktechnologie: je komt je huis binnen en roept 'blij' en vervolgens start vanzelf je favoriete blije muziek op en licht je kamer op in zonnig oranje want dat is jouw favoriete blije kleur. Maar daarover graag een andere keer meer.

..

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie