Experiment startup vakanties.nl op NPO resulteert in vertienvoudiging websitetraffic!

Experiment startup vakanties.nl op NPO resulteert in vertienvoudiging websitetraffic! Door te adverteren rondom kijkcijferkanonnen

Door te adverteren rondom kijkcijferkanonnen en live sportverslagen

Op vakanties.nl stel je helemaal zelf je pakketreis samen, zodat je vakantie precies overeenkomt met jouw persoonlijke wensen. Dit in combinatie met échte service en de beste prijs, maakt dat vakanties.nl in januari 2019 klaar was voor het grote publiek en dus voor adverteren bij de publieke omroep.

Judith Eyck, co-founder van vakanties.nl, is met haar team volop aan het testen geslagen. Dat televisiereclame werkt, is voor haar geen vraag meer. Ze vertelt: ‘Ik ben het type data-nerd en in mijn beginjaren vooral werkzaam geweest in de online advertising. Het voordeel daarvan is dat effecten goed te meten zijn. Dezelfde regels kun je natuurlijk niet toepassen op televisiereclame. Het enorme bereik van televisie is wat wij als startend bedrijf in deze ontzettend competitieve markt nodig hebben om zowel op merkbekendheid als merkvoorkeur kans te maken tussen andere grote spelers in de vakantiebranche. Door te experimenten met verschillende uitzendmogelijkheden leren we wat de meest effectieve aanpak is om onze doelstellingen te bereiken.

Een van de experimenten was adverteren voorafgaand aan een kijkcijferkanon*. Het verkeer naar vakanties.nl in het reclameblok tussen 3 op Reis en De Luizenmoeder op NPO 3 was tien keer hoger dan normaal. Wij hadden een behoorlijke toename verwacht, maar tien keer meer dan wat we normaal zien, is natuurlijk waanzinnig.

* Met deze commercial is ruim 2 miljoen mensen bereikt!

Uiteraard hebben deze mensen niet allemaal meteen geboekt. Dat is ook niet ons doel. De eerste stap is mensen bekend maken met ons merk en interactie met onze website uit te lokken. Ervoor zorgen dat ze terugkomen en boeken, is het doel van onze online marketeers.’

De commercials van vakanties.nl zijn te zien geweest bij kijkcijferkanonnen als Heel Holland Bakt en De Luizenmoeder, maar dagtelevisie sluiten ze zeker niet uit.

Judith: ‘We zagen overdag rondom het schaatsen in februari een sterke toename in het verkeer naar de site. Aandacht kan bij dit soort programma’s verdeeld worden over meerdere schermen, zo blijkt uit onze eerste inzichten. Men zit op dat tijdstip gemakkelijk met een tablet of mobiel in de hand op de bank.

We blijven met ons team continu experimenteren en leren. Met alle inzichten die we opdoen, zijn we steeds beter in staat om de naamsbekendheid te verhogen en salesdoelstellingen te halen.’

Ben je ook klaar voor het grote publiek en benieuwd hoe adverteren bij de publieke omroep aan jouw doelstellingen kan bijdragen? Neem dan contact op met ster@ster.nl / 035 672550

traffic vertienvoudigt

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →