Unilever wil betaling bureaus wijzigen

Unilever wil de manier waarop bureaus worden betaald veranderen. Het concern wil een fee gaan betalen afhankelijk van het succes van een campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Nu betaalt Unilever de bureaus 15 procent 'bureaukorting'. Vice president voor media services Brad Simmons zegt in de Wall Street Journal dat een dergelijk nieuw systeem nog dit jaar zou moeten lopen. Het concern wil met de 'fee' de best mogelijke manier van adverteren vinden: Nu leunt Unilever nog zwaar op print en televisie, mogelijk wordt online advertising veel belangrijker, aldus Simmons. Volgens hem is de 15 procent-regeling niet langer relevant en zijn televisie en print niet vanzelfsprekend het meest effectief. "Outdoor advertenties en webvertising worden vaak onterecht over het hoofd gezien." Unilever's reclamebudget is ongeveer 3,6 miljard dollar per jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie