Wie wordt Future CMO of the Year?

Adformatie kiest samen met een kundige en kritische vakjury de Future CMO of the Year.

De vakjury van CMO of the Year: Boukje Taphoorn, Beate Crombags- Van Dongen, John Olivieira, Susanne van Nierop, Erik Hoogenhout, Jan Willem Koch, Edgar Molenaars, Yvonne Nassar

Adformatie kiest jaarlijks samen met een kundige en kritische vakjury de Future CMO of the Year, een aanstormend talent. Naast de CMO Community zijn ook lezers van Adformatie uitgenodigd marketingtalenten uit hun netwerk te kandideren die dit jaar zijn opgevallen en een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd. 

Advertentie
advertisement

De Future CMO of the Year is niet ouder dan 28 jaar, maar weet desondanks indruk te maken in het marketingvak. Door een originele visie, een creatieve aanpak en/of door doorzettingsvermogen waardoor er aantoonbaar resultaat is gerealiseerd. Is er een nieuwe doelgroep aangeboord? Een nieuwe dienst bedacht? Een businesscase neergezet waardoor ze zelfs hogerop in de organisatie nieuwsgierig werden? Adformatie is op zoek naar de talenten die vandaag het verschil maken en morgen het marketingroer kunnen overnemen. 

Criteria:

  • Vernieuwing: de marketeer heeft het afgelopen jaar het verschil weten te maken binnen de marketingorganisatie door dingen anders te doen
  • Succes: de vernieuwing heeft een aantoonbare positieve impact gehad op een van de marketingdoelstellingen en dit kan worden onderbouwd.
  • Visie: heeft een visie op de rol van marketing en de toekomst ervan en deelt deze met collega’s en/of vakgenoten. Hij/zij heeft een creatieve manier van presenteren.

De vakjury is bijna compleet en bestaat dit jaar uit:

  • Boukje Taphoorn (CMO Bol.com)
  • Beate Crombags (partner customer experience & digital transformation EY)
  • Yvonne Nassar (head of marketing & communication Van Gogh Museum/voorzitter PIM)
  • Edgar Molenaars (partner customer & brand advisory KPMG)
  • Erik Hoogenhout (CMO CMS DSB)
  • John Olivieira (uitgever Oneworld/kroonlid Raad van Cultuur/voorzitter FARE netwerk)
  • Jan Willem Koch (ceo Hallmark)
  • Susanne van Nierop (hoofdredacteur Adformatie)

Kandidaten voor Future CMO of the Year kunnen tot en met vandaag worden voorgedragen via het inzendformulier.

De jury gaat tijdens twee verschillende sessies aan de slag met dossiers die over de kandidaten worden samengesteld op basis van vragenlijsten en interviews. De winnaars worden bekendgemaakt op CMO Day op 17 mei in Capital C waar de CMO community samenkomt. 

Advertentie