Premium

180 Amsterdam zet sterren FC Bayern München in de spotlight

Met de campagne vieren DHL en de voetbalclub de opening van een Chinese fanshop.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne, bedacht en geproduceerd door , werd vorige week voor het eerst getoond bij de wedstrijd FC Bayern tegen Mainz. kreeg van de opdracht om de passie, die Chinese voetbalfans voelen voor de sport, over te laten brengen door topspelers uit het team.

Sterspelers als Lahm, Neuer en - onze eigen - Arjen Robben presenteren daarom op een verrassende en grappige manier enkele attributen die ook daadwerkelijk koop zijn in de fanshop. Zo toont Thomas Müller zijn dansmoves in een traditionele lederhosen en blijkt Robben een liefhebber van sterke thee.

Al Moseley, president en chief creative officer van 180 Amsterdam: &;De ambitie was om de lancering een cultureel tintje mee te geven. Daarnaast moest de campagne zowel voor Chinese, als fans uit de rest van de wereld leuk zijn om naar te kijken. Bayern München is net als DHL, een internationaal merk waar fans wereldwijd van moeten kunnen genieten.&;

;s Flagship Store on Tmall Global - Powered by DHL

Credits:
Agency: 180 Amsterdam
President and Chief Creative Officer - Al Moseley
Managing Director – Stephen Corlett
Executive Creative Directors - Dan Treichel, Dave Canning
Creative Director - John Messum
Creative Team - Ed Ryder (art), Luke Stone (copy)
Producer - Bethany Papenbrock (film), Eleanor Fitzgerald (print)
Brand Director - Katharina Schablitzki
Account Manager - Nicole Scopes
Planner – Clare Satterthwaite, Paul Chauvin
Business Affairs – Akvilina Jaskunaite

Client
Head of Global Advertising, DHL – Dirk Ude
Market Communication, Deutsche Post – Dirk Behrend
Head of Sponsoring and Events – Christine Schröder-Schönberg

Film production
Production Company - Caviar Content
Director - Robert Jitzmark
Producer - Neil Cray
Executive Producer - Louise Gagen
DOP - Daniel Bronks
Sound Design - Wave Amsterdam
Sound Mixer/Designer - Randall Macdonald
Editor - Fiona Fuchs
Online - MPC Amsterdam
2D Lead / Nuke - Tom van Dop
Flame - Dirk Riesenfeld
Additional Nuke - Amresh Kumar, Sabanayagam Veerasekaran, Rajinikanth R, Daniel Cowley
Producer - Gwenn Hardouin

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie